Det kryllar av C-vitamin i mig!

2010-11-23, 15:22:59 / Kategori: Allmänt

 



Nu har jag vart duktig och lagat mat. Blev nån frukost/lunch/middagvariant.. Vet inte riktigt vad man ska kalla det, men hungrig var jag iaf!
Pasta Carbonara på mitt egna sätt fick det bli :)
Väldigt lätt är det och snabbt går det med, tar lika lång tid som det gör att koka pastan! Så här gör man om man vill göra som mig ;)

♣Först skar jag upp bacon i småbitar (man kan ju ta den färdigtärnade med om man vill)
♣Stekte det lite medans jag kokade upp vattnet till pastan.
♣I med pastan och ungefär samtidigt hällde jag i en burk med creme fraise. Brukar göra på matlagningsgrädde men vill testa nå nytt.
♣Sen var det bara låta det va i stekpannan, inte på för hög värme. Röra om lite ibland är allt som behövs.
♣Sen tycker ju jag om när det är starkt, så drog i en tesked sambal oelek i det med. Det var den ända kryddan jag använde, förutom salt i vattnet innan pastan.
♣När pastan hade kokat i tio min var det bara att hälla av den och voila så var maten klar!
Snabbt och gott ;)


Jag har även druckit en himlans massa apelsinjuice idag, man vill ju ha sig mycket C-vitamin så man inte blir sjuk nu när alla tycks gå runt och är förkylda!
Tror stenhårt på att dricka juice hjälper haha ;D



Lite andra roliga saker då, Emelie va här snabbt igår för vi har fortfarande inte bytt bilder med varann från Thailand och Kreta. Haha har snart gått ett år men den som väntar på nått gott kan aldrig vänta för länge ;)
Men det mest roliga va väl kanske att hon upptäckte att jag har tre USButtag, inte bara ett som jag har trott hela tiden haha :)
Har även kommit på en bra sak med mjölken som jag dricker. Det är ju verkligen utmärkt att dom har skruvkork på förpackningen, eftersom att det ligger till på det här viset att heter man Caroline så tappar man med största sannolikhet mjölkpaketet när man tar ut det ur kylen. Är det bara mig det händer??






KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?