Ett tips...

2010-11-16, 15:55:23 / Kategori: Allmänt

Ett tips för alla er som tycker om chailatte. När jag har gjort det hemma så har jag använt mig av chaite som jag har kokat i vatten och värmt på mjölk som jag har skummat. Riktigt gott är det men tar rätt lång tid. Man måste ha kastrullen på plattan minst 20 minuter för att det inte ska smaka blaskigt. Testade Friggs kanelte idag som jag köpte igår. Det smakar väldigt likt chaite. Så om man inte har orken eller tiden så är det här ett lättare alternativ. Man måste iofs ha tepåsen i ca fem minuter för att få bort blasksmaken. Eller så kan man göra som mig och slänga i två påsar så går det ännu snabbare. Nu orkade inte jag ens värma och skumma mjölken den här gången men blev ändå en riktigt bra smak. Nu när det börjar bli mörkt och kallt så brukar det förbrukas rätt mycket av den här drycken. Så då kan det vara kul att kunna göra lite olika saker av det. Jag rekommenderar det starkt! ;)





Jag är ledig idag kanske märks på antalet inlägg som kommer inflygandes här. Blir roligare att skriva när jag ser att det ändå är rätt många inne och kollar. Vore ännu roligare om ni kommenterade lite me! :)




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?