Handen på stjärten hej

2010-11-17, 19:20:11 / Kategori: Allmänt

Ikväll klockan 20.00 hoppas jag att alla kollar på tv3, då e de montazamitime (stavning?). Maria ska vara med i 24 timmar. Därav min rubrik, på reklamen har man fått se att det är så hon säger när hon vänder sig om och posar :)
Jag är iaf taggad till tusen! Sen efter är det även Grey's Anatomy, drömkväll helt enkelt ;)

Vad blev det till middag idag då? Jo vi slog till med kyckling i sweetchillisauce & sambal oelek typ. Jättegott och jättestarkt! Min teori om stark mat är att man inte blir lika förkyld då, det lättar upp så allt rinner ur en på en gång typ. Vet inte riktigt om min syster höll med om det där.

Men iaf om nån vill testa så lagar man den här rätten på detta sätt!

♥Skär upp kycklingfilé i lagom stora bitar (ca 1 filé per person)
♥Stek den lite inte så det blir genomstekt men lite yta på den lixom.
♥Tillsätt vatten, tror jag tog 3 dl.
♥I med en tärning hönsbuljong. Låt allting koka lite.
♥Häll i sweetchillisauce, rätt mycket men man får gå på känn, jag har inga mått.
♥Jag tog två teskedar sambal oelek, det är ju rätt så starkt så testa er fram. Smaksak det där!
♥Låt allting koka i stekpannan och rör om lite. Provsmaka och häll i mer av det som behövs.
♥Jag hade i 2 dl vatten till sen, tyckte det var för lite sås.
♥När det börjar bli klart så är det dags att koka nudlarna. Dom tar bara 3-5 minuter efter vattnet har kokat upp. Häll upp allting och toppa med cashewnötter.



♥Man kan öven ta röd paprika och lägga i stekpannan som man blandar med nudlarna sen. Men i mitt hushåll så är vi inte så mycket för just den grönsaken :)


Ett tips är att inte salta eller peppra något på kycklingen när man steker den. Buljongen i sig är rätt salt. Och peppar behövs inte, får rätt bra med smak ändå om man säger så ;)


Erika



2010-11-17, 20:38:43 URL: http://erikkabejb.blogg.se/

Erika

Oj, glömde min kommentar :P



Värsta matbloggen ju ;) Ser gött ut!



2010-11-17, 20:39:08 URL: http://erikkabejb.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?